31 Aralık 2014

''Suda Açan Çiçekler'' Deney Planı

                                            DENEY PLANI

Deneyin Adı: Suda Açan Çiçekler
Kazanımlar:
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Kazanım 10: Mekanda konumla ilgili yönergeleri uygular.
Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar.
Dil Gelişimi
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Sosyal-Duygusal Gelişim
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir.
Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Motor Gelişim
Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeler:
Bilişsel Gelişim
Gösterge 1.1. Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Gösterge 1.3. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Gösterge 2.3. Gerçek durumu inceler.
Gösterge 2.4. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Gösterge 10.2. Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.
Gösterge 17.1. Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Gösterge 17.2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Dil Gelişimi
Gösterge 5.4. Konuşmayı başlatır.
Gösterge 5.5. Konuşmayı sürdürür.
Gösterge 5.6. Konuşmayı sonlandırır.
Gösterge 5.8. Sohbete katılır.
Gösterge 5.9. Konuşmak için sırasını bekler.
Gösterge 6.1. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sosyal-Duygusal Gelişim
Gösterge 3.1. Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Gösterge 8.3. Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.
Gösterge 10.2. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Motor Gelişim
Gösterge 3.1. Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder.
Gösterge 4.4. Nesneleri yan yana dizer.
Malzemeler: Dosya kağıdından yapılmış çiçek desenleri, su, derin olmayan düz bir kap
Deneyin Yapılışı:
           Öğretmen dosya kağıtlarından çiçek desenleri oluşturur. Her çocuğa bir çiçek deseni düşecektir. Çiçeklerin üzerine çocukların adı yazılabileceği gibi ayrı renklerde çiçekler de kullanılabilir. Her çocuğun kendi çiçeğini gözlemesi beklenmektedir. Oluşturulan çiçek desenleri kenarlarından/ yapraklarından içe doğru kıvrılarak katlanır. Katlama işlemi bittikten sonra bir kaba su doldurulur.
           Deneye geçmeden önce çocuklara çiçekler hakkında neler bildikleri, bir çiçeğin oluşabilmesi için nelere gereksinim olduğu sorulur. Alınan cevaplar doğrultusunda çocuğa kısa hatırlatmalar yapılarak çiçeğin büyüme aşamaların anlatılır. Bir tomurcukken nasıl açıp yeşerdiği hakkında konuşulur. Çiçek için suyun öneminden bahsedilir. Daha sonra öğretmen ''Şimdi bir tomurcuğun su sayesinde nasıl yeşerip, çiçek olduğunu görelim'' der. Ve deney uygulanmaya başlanır.
           Her çocuk kendi çiçeğini katlı tarafı üste gelecek şekilde içi su dolu olan kaba yavaşça bırakır. Birkaç çiçek de susuz ortamda bırakılır. Çiçekler suyla temas ettiğinde yaprakları yavaş yavaş açılmaya başlar. Deneyin sonunda sudaki bütün çiçekler tamamen açılmış olmasına rağmen susuz ortamdaki çiçekler açılmayacaktır. Böylece çocuklar çiçeğin açılabilmesi için suya ihtiyacı olduğunu görmüş olacaklar.
Sonuç: Çiçeklerin yeşerebilmesi için suya ihtiyaçları vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder