30 Nisan 2014

Bir Oyun Etkinliği Tasarlama: Bil Bakalım Kim

Oyunun Adı: Bil Bakalım Kim
Oyunun Süresi: 15-20 dakika
Oyunun Oynanılacağı Mekân: Salon/Sınıf Oyunu
Oyunda Kullanılan Materyaller: Siyah bir şal veya atkı
Oyunun Uygulanabileceği Yaş Grubu: 4-5 Yaş
Oyunun Etkilediği Gelişim Alanları: Motor gelişim, sosyal-duygusal gelişim, bilişsel gelişim, dil gelişimi
Oyunun Kazanımları ve Göstergeleri:

MOTOR GELİŞİM ALANI

  • Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    1. Gösterge 1: Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar.
    2. Gösterge 4: Basit dans adımlarını yapar.

SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM ALANI

  • Kazanım 6: Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
    1. Gösterge 1: Haklarını söyler.
    2. Gösterge 2: Başkasının hakları olduğunu söyler.
    3. Gösterge 3: Haksızlığa uğradığında tepki verir.
    4. Gösterge 4: Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki verir.
  • Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
    1. Gösterge 2: Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
  • Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir.
    1. Gösterge 3: Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.
  • Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
    1. Gösterge 2: Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
    2. Gösterge 3: Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.
  • Kazanım 12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
    1. Gösterge 3: İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır.
  • Kazanım 15: Kendine güvenir.
    1. Gösterge 2: Grup önünde kendini ifade eder.

DİL GELİŞİM ALANI

  • Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
    1. Gösterge 2: Sesin kaynağının ne olduğunu söyler.
  • Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
    1. Gösterge 2: Şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.
  • Kazanım 7: Dinlediklerinin anlamını kavrar.
    1. Gösterge 3: Dinledikleri hakkında yorum yapar.

BİLİŞSEL GELİŞİM ALANI

  • Kazanım 1: Duruma dikkatini verir.
    1. Gösterge 1: Dikkat edilmesi gereken duruma odaklanır.
  • Kazanım 2: Durumla ilgili tahminde bulunur.
    1. Gösterge 2: İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
    2. Gösterge 3: Gerçek durumu inceler.
    3. Gösterge 4: Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
  • Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    1. Gösterge 6: Nesne ya da varlıkların sesini ayırt eder, karşılaştırır.

OYUNUN UYGULANMASI
         Bir grup oyunudur. Çocuklar arasından sayışma yoluyla bir ebe seçilir. Seçilen ebenin gözleri bağlanır. Diğer çocuklar ebeye biraz uzak mesafede dururlar. Diğer çocuklardan herhangi birisi bir şarkı söyler. Ebe bir yandan şarkıya bedeniyle ritim tutarken bir yandan şarkıyı söyleyen arkadaşının kim olduğunu bulmaya çalışır. Doğru ismi söylerse ebelik sırasını savar ve kendisinin seçeceği isim ebe olur. Eğer yanlış isim söylerse doğruyu bulması için bir şans daha verilir. 2.yanlışı da yapan ebe oyundan atılır. Bu şekilde çocuklar elenerek azalırlar ve sona kalan kazanır.
OYUNUN UYARLAMASI: Görme Engelliler
         Sınıfımızda görme engelli bir çocuğun olduğunu düşünürsek bu etkinlik aynı zamanda ona da hitap etmektedir. Çünkü bu oyunda çocuklar görme duyularını kullanmadan işitme duyularına ağırlık verirler. Yani bu oyun hiçbir ekleme gerektirmeden görme engelli çocuklara da rahatlıkla uygulanabilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder