Amaç: Kendilik değerini destekleme; duygularının farkına
varma
Malzeme: Gruptaki çocukların sayısı kadar yara bandı ve
üzerine kalp çizilmiş A4 boyutunda kağıt
Süreç: Büyük grupta bireysel katılım
Drama oyunu: Tüm çocuklar yerde daire biçiminde otururlar. Her
çocuğun önündeki yere, üzerinde kalp resmi çizili bir kağıt ve bir yara bandı
konur. Sonra öğretmen; yara bandının bedensel yaralanmalar için olduğunu ve
kalp resminin duygusal durumları gösterdiğini açıklar. Öğretmen, bir kağıtta
yazılı olan, çeşitli beden yaralayıcı ve duygu uyarıcı durumları yüksek sesle
okur. Yara, beden yarası ise yara bandı yaranın üzerine konur. Kalp yarası ise
kalp resmi, kalbin üzerine bastırılır. Daha sonra her çocuk sıra ile, bedensel
ya da kalp yarasını gösteren bir olay-durum anlatır. Diğer çocuklar onun
yarasının türünü (bedensel-duygusal) belirlemeye çalışırlar. Bu sırada yara
bandını ya da kalp resmini seçerler.
Tartışma: Kalp resmi gerektiren durumlar nelerdir, ne zaman yara bandı kullanırız, her yarada yara bandı kullanılır mı, hiç kalbin kırıldı mı ? ...
Destekleyici Etkinlik: Kalp resminin içine duygusal ya da bedensel yaralanmalarıyla ilgili bir resim yapma
Bedensel ve Duygusal Yaralanma Durumları:
- Çok sevdiğin bir oyuncağın kırıldı.
- Arkadaşın doğum gününde gelemeyecek.
- Elin kapıya sıkıştı.
- Okul bir gün tatil edildi.
- Parmağına iğne battı.
- Ayakkabının teki kayboldu.
- Alnına kar topu geldi.
Uygulama Resimleri:
(Dramalar Prof. Dr. Alev Önder'in dramalarıdır. Sadece uygulama aşaması bana aittir.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder