Oyunun Süresi: 10 dakika
Oyunun Oynanılacağı Mekân: Salon/sınıf oyunu
Oyunda Kullanılan Materyaller: Yaklaşık 50 cm uzunluğunda boydan boya düğmelenmiş 2 atkı (Düğmeler 10 tane ve büyük olacak)
Oyunun Uygulanabileceği Yaş Grubu: 4-5 yaş
Oyunun Etkilediği Gelişim Alanları: Motor gelişim, sosyal- duygusal gelişim, bilişsel gelişim, öz-bakım becerileri
Kazanımlar ve göstergeler:
MOTOR GELİŞİM ALANI
- Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
- Gösterge 1: Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder.
- Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM ALANI
- Kazanım 6: Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
- Gösterge 3: Haksızlığa uğradığında tepki verir.
- Gösterge 4: Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki verir.
- Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
- Gösterge 2: Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
- Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir.
- Gösterge 3: Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.
- Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
- Gösterge 2: Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
- Gösterge 3: Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.
- Kazanım 12: Değişik ortamlardaki kurallar uyar.
- Gösterge 3: İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır.
BİLİŞSEL GELİŞİM ALAN
- Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
- Gösterge 1: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
- Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
- Gösterge 3: Gerçek durumu inceler.
- Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
- Gösterge 1: Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
- Gösterge 5: Nesne/varlıkları uzunluğuna göre ayırt eder, eşleştirir.
- Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
- Gösterge 4: Nesne ya da varlıkların uzunluğunu ayırt eder, karşılaştırır.
- Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
- Gösterge 1: Nesne/varlıkları uzunluklarına göre sıralar.
ÖZ-BAKIM BECERİLERİ
- Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar.
- Gösterge 3: Düğme açar.
- Gösterge 4: Düğme kapar.
OYUNUN UYGULANMASI
Sayışma yoluyla seçilen iki çocuk birbirine rakip edilir. İkisine de ayrı birer atkı verilir(bahsedilen niteliklerde). Atkıların düğmeleri iliklenmiş biçimdedir. Her iki çocuk aynı anda düdük sesiyle oyuna başlar. Önce atkının iliklerini tek tek çözer, sonra tek tek iliklerler. Ancak her düğme doğru ilikte olmalıdır. Bu aşamada yapılanlar öğretmen kontrolündedir, yanlış yapan uyarılır. En çabuk çözme-ilikle işlemini kim bitirirse oyunun ilk aşamasının galibi olur. Bu şekilde oluşturulan ikili gruplar tek tek yarışırlar. Her birinden galip gelenler bir üst seviyeye çıkmış olurlar. Üst seviyede de tekrar ikili yarışılır. Oyun bu şekilde birinciyi belirleyene kadar ilerler.
OYUNUN UYARLAMASI: Öğrenme Güçlüğü
Sınıfımızda öğrenme güçlüğü çeken bir çocuk olduğunu düşünürsek ilk başta oyun onu zorlayabilir. Ancak bu oyun her hafta düzenli olarak oynanılırsa hem diğer çocuklar için bir alışkanlık halini alacak ve artık çok kolay gelecek hem de öğrenme güçlüğü çeken çocuk için kısıtlı olsa da bir beceri halini alacaktır. Aynı zamanda oyunda arkadaşlarıyla birlikte eğlenceli vakit geçiren bu çocuk diğer arkadaşlarının eğlenmelerinden yola çıkarak öğrenme konusunda güdülenecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder