Amaç: Kendilik değerini desteklemek için olumlu ve olumsuz
duyguların farkına varma
Malzeme: Gruptaki çocukların sayısı kadar üzerilerine üzgün
bir yüz resmi çizilmiş A4 boyutunda kağıt ve aynı sayıda gülen bir yüz resmi
çizilmiş A4 boyutunda kağıt
Süreç: Büyük grupta bireysel katılım
Drama oyunu: Tüm grup daire biçiminde yere otururken, öğretmen
tarafından her çocuğun önüne birer gülen ve üzgün yüz resmi konulur. Öğretmenin
okuduğu hoş ve hoş olmayan durumlara uyan yüz resmini (gülen ya da üzgün yüz
resmini) çocuklar, kendi yüzlerinin karşısına getirerek tutarlar. Bu sırada
öğretmen, çocukların bazılarına neden o yüzü seçtiklerini sorar. Daha sonra
gruptan her çocuk, bir olumlu bir de olumsuz olayı anlatır. Çocuklar her
anlatımın sonunda uygun olan resmi kaldırırlar.
Tartışma: Gülen yüz/üzgün yüz gerektiren durumlar nelerdir, ne zaman mutlu olursunuz, sizi mutsuz eden bir anınız var mı, bu oyunda başka hangi cümleler olabilirdi ? ...
Gülen ya da üzgün yüz gerektiren durumlar:
- Kedin kayboldu.
- Bugün en güzel resim, senin resmin seçildi.
- Odan yeniden boyandı.
- Kahvaltıda süt var.
- Ekmeğinin üzerinde karıncalar var.
- Bugün senin doğum günün.
- Arkadaşın başka bir okula gitti.
- Baban sana yeni bir masal kitabı aldı.
- Karnın ağrıyor.
Uygulama Resimleri:
(Dramalar Prof. Dr. Alev Önder'in dramalarıdır. Sadece uygulama aşaması bana aittir.)






Hiç yorum yok:
Yorum Gönder